top of page
Sök
  • Skribentens bildLisa Jonsson

Handla mat på nätet - varför jag tycker det är så himla smidigt!

Jag har sedan länge varit en flitig beställare av mat på nätet. Det är både enkelt och smidigt, eftersom att jag både slipper planera och göra en inköpslista, samt åka till butiken för att faktiskt handla in maten (sparar även in på bensin då närmsta stormarknad för mig bara nås med bil).


I de flesta fall när jag handlar så är jag väldigt noga med att planera inköpet i förväg, därför att jag lätt fastnar i fällan där jag går och småhandlar onödiga saker bara för att jag är sugen eller hungrig.


En ny tjänst jag börjat använda på senaste är matspar.se där man kan jämföra priser på matvaror. Det är väldigt enkelt och smidigt och har hjälpt mig hitta matkassar till dem absolut bästa priserna.

Det har visat sig att det är väldigt smidigt för mig att få maten hemkörd, just därför att jag kan skapa en inköpslista som jag sedan håller mig till, det är bara att klicka i vilka produkter jag vill ha, princip som i vilken e-handel som helst!


Jag brukar vanligtvis handla ifrån ica.se då dem har ett varuhus som ligger nära mig och som ofta erbjuder väldigt bra priser, dessutom har dem bland det bästa frukt och grönt som jag sett på länge. Dem erjuder även möjlighet att hämta ut matkassen direkt i butik, något som kan vara väldigt skönt om man är ute sista minuten och handlar.


Förut handlade jag färdiga middagslösningar, det vill säga där man får en helt färdigplanerad kasse hemkörd med tillhörande recept. Det i sig är ganska bekvämt, men nästan lite för bekvämt om du frågar mig. Det är och ena sidan ofta goda och fräscha middagar som tillagas genom dem här matkassarna, men det är lite tråkigt att inte kunna välja själv. Därför har jag gått över till lösplock och det är så smidigt att man kan klicka hem varor precis som man gör i en vanlig butik.


Jag tror mat på nätet är här för att stanna och om du inte testat det förut så rekommenderar jag starkt att prova. Det är inte säkert att du har utkörning till just din adress, men vad jag förstått så täcker de flesta butiker nuförtiden de största delarna av landet. Frakten ingår ofta i priset, så det är faktiskt inte så himla mycket dyrare än i vanlig butik. Och med tjänster som Matspar så är man alltid säker på att handla till det bästa möjligaste priset.



42 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page