top of page
Sök
  • Skribentens bildLisa Jonsson

Enklaste maten med färdig matkasse

Ett av mina bästa knep för att spara rejält med tid är att använda mig av så kallade färdiga matkassar. Ni kanske känner till företag som exempelvis Linas Matkasse?


Dem levererar en helt färdig matsedel med tillhörande recept en gång i veckan, på så sätt slipper jag själv planera och springa till butiken för att storhandla. Det jag märkt under de månader jag kört på detta koncept är att jag ändå behöver gå och köpa småplock i butiken, för man får ju tillexempel inte frukostartiklar som smör och bröd.

Linas matkasse
Min favoritkasse kommer från Linas

Det är också väldigt vanligt att man bara får exakt det som behövs till varje enskild maträtt, vilket i och för sig är väldigt bra då man minimerar matsvinnet men jag gillar att ha saker till övers för att ha i annat, om jag kanske får för mig att göra en gryta på söndagskvällen.


Som med allt annat så finns det ju såklart nackdelar, men jag älskar ändå det här upplägget. I mitt fall kör jag på Linas Vegetariska, eftersom att jag föredrar en mer växtbaserad diet. Man får faktiskt förvånansvärt bra recept och nu ikväll ska jag laga en "krämig strozzapreti med citronricotta".


Jag skulle faktiskt kunna rekommendera att testa då det gör din vardag så himla mycket enklare och du får så mycket mer tid över till annat.




17 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla
bottom of page